2012. augusztus 30., csütörtök

Minden

    Idestova 4 hónap telt el, mióta utoljára írásomat publikáltam blogspoton. Ezt a kis összefoglalót sincs kedvem megírni, de más lehetőségem nem igen lesz (most van egy kis nyugtom, holnapután meg már beköltözök Debrecenbe). Előreláthatólag sok mindenről fogok szót ejteni, de még én sem tudom, milyen terjedelmű lesz végül a bejegyzés. Mindenesetre hozzákezdek.

Réges régen, egy messzi-messzi blogon....
   Nagyjából pontosan 4 hónapja voltunk osztálykiránduláson. Igazából sok mindent nem tudnék írni, először is, mert már rohadtul nem emlékszem a részletekre, másodszor, mert nem beszélhetek a részletekről ^^". A lényeg, hogy nem mentünk nagy távlatokba, a megyében maradtunk, és inkább kikapcsolódtunk egy kicsit. Medence, jeges szélfúvás, és buli. Ezt a témát elvileg ki is merítettem.
   Megvolt a tanév vége, nyolc osztály befejezése, ballagás. Bizonyítvány ismét kitűnő, bár ez nem is annyira az én elmém csillogását tükrözi, mint (legtöbb) tanárom jóindulatúságát. Tanulmányaimat mostantól a "Debreceni Református Kollégium Gimnáziumá"ban folytatom. Ezértis megyek debibe.
   Az előbb említett intézményben június végén rendeztek gólyatábort, amit személy szerint rettenetesen élveztem. Alapvetően magát az ötletet is nagyon jónak találom, mert nemcsakhogy magát az intézményt, a koleszokat és a tanárokat, hanem a leendő osztály és évfolyamtársainkat is megismerhetjük. 3 előző osztálytársam is ebbe a suliba jött, bár nem egy osztályba járunk, és a szobánk sem közös, ígyhát magamra és elbűvölő egyéniségemre voltam utalva. A szobatársaimmal szerencsémre nagyon jól kijöttem már az első naptól fogva, a negyedik napon meg már rendesen sajnáltam otthagyni őket. A szobafőnök egész rendes volt, csakhát ő egész biztosan nem lesz év közben a mi "parancsnokunk". Bár igazából senkié sem. Ő csak besegített. Na szóval élveztem, az osztályom rendes, a tanárokkal nagyvonalakban már eddig is tisztában voltam, a szobatársak meg jók, és akármilyen fura is, én nagyon várom már a tanévet. Báár, az oszival szemben van némi előítéletem de az még eldől.
   Most jöjjön valami vizuális téma. Nagyjából ebben az időben (júniusban, vagy talán még korábban valamikor) volt egy elhatározásom, hogy nem veszek tabletet, amíg nincs hozzá megfelelő programom. Fűt-fát bekerestem az Artrage3-ért, de teljes verziót sehol sem találtam. Ez abbamaradt. André (a zseni) meglepetésemre viszont beajánlotta nekem Ákost, akinek még azóta is nagyon hálás vagyok a Paint tool SAI-ért. Ettől a naptól fogva egészen mostanáig, és előreláthatólag még sokáig szinte kizárólag ezt a programot használom. Painttel már szinte el is felejtettem rajzolni. A SAIt annak idején elvetettem, mivel számomra megbélyegződött azzal, hogy a "hőn magasztalt MS Pianttel" szemben nem lehet benne görbe vagy egyenes vonalakat rajzolni. Tévedtem. Rájöttem, hogy a programban található egy bizonyos "Linework layer", mely kimondhatatlanul sokat segített nekem. A lényege nagyjából annyi, hogy lehet benne a fent említett vonalfajtákat rajzolni, és ily módon bármit képes vagyok elég szépen átrajzolni. Íme a példa:
(Ez volt asszem az első lájnwörk-próbálkozásom. Az eredeti rajz nem saját, netről szedtem)
Ezután még jó sok próbálkozásom volt, melyeket a galériában meg lehet tekinteni (a csak körvonalasok
ehhez hasonlóan másolva vannak). Aztán elég sok gyakorlás után nagyjából beletanultam ( bár még mindig rejteges meglepetéseket számomra), és szerény véleményem szerint egészen tűrhető alkotásokat hoztam ki magamból.
A bal oldali egy régebbi rajzomnak mondhatni remakje, a jobbkézfelőli pedig (ha nem elég felismerhető), Sherlock Holmes (Robert Downey Jr.). Muszáj voltam kicsiben megjeleníttetni őket, mert a blogspottól nem számíthatok sok segítségre, ha az elrendezésről van szó.         Azztán. Volt még egy elég dúrva "Yu-Gi-Oh! The abridged series" fűggőség-hullámom, melyet sikersen kihevertem, ennek ellenére viszont még mindig az a megállapításom, hogy a világ legjobb paródiáinak egyike. Ennek örömére készítettem egy kis fan-artot, melyben ismét a SAI segédkezett.
   Sajnálatos módon úgy telt a nyaram, ahogy egyáltalán nem akartam. Egész nap ültem a szobámban,
gépeztem és unatkoztam. Nagyritkán mozdultam csak ki. Mondjuk volt elég dolgom így is. Két hete voltunk balcsin, na aaaaaaz mesés volt. Víz, homok, napsütés, hideg italok és rengeteg kaja. Azt tényleg élveztem. Utánnna pár napra felmentünk Bp-re, anyám egyik barátnőjénél töltöttük az éves pár napos Budapestlátogatásunkat (de tényleg, szinte minden nyáron elmegyünk hozzá néhány napra, anya a múzeumokért meg a városért, apa, én, meg a bátyám a moziért xD) Most mondjuk nagyobbik tesóm nem volt ott. Dehát, a sors furcsa fintora, hogy augusztus 20.-án éppen ott tartózkodtunk, éshát mi van aznap? Nemzeti ünnep! És még? Bezárt boltok! Ja, nem, TŰŰŰZIJÁTÉÉÉK! *O* Ennek örömére én és apám kocsiba pattantunk, és az utat nem ismerve elmentünk, és megnéztük....................a Prometheus-t a moziban. Egy élmény volt. Tényleg :D fanart:
(ez is SAI, bár a háttér az Gimpes)
   Ééés ezzel el is érkeztünk a jelenbe. Pár hete regisztráltam magam deviantARTra, aki akar, nézzen rám (a link bal oldalt). Oda folyamatosan töltöm fel rajzaimat. Sajnos most mostanában (copyright Gáspi, all rights reserved) egyáltalán nincs szabadidőm, mivel voltam olyan mafla, és az utolsó itthon töltött hetemre hagytam a második (nyáron elolvasandó) kötelező olvasmányomat. Abban a hiszemben éltem, hogy majd ezt is pár nap alatt elolvasom, mint egy Rejtő regényt, vagy egy Harry Potter kötetet. Igazam is lett. Csakhogy nem a szokott (elég gyors) tempómban kell olvasnom, hanem a lehető leglassabban, és leginkább odafigyelve, mert iszonyú nehéz nyelvezete van, 400 oldalas és apróbetűs -.-". Habár, ha minden jól megy, még ma befejezem (vasárnap kezdtem). Az olvasónapló az egy másik téma...
   Szintén a napokban elkezdtem folytatni a "24" című sorozatot, mely hosszú időn, és 6 évadon keresztül a kedvencem volt. emellett belekezdtem a "Válaszcsapás"ba és a "The big bang theory"ba (utóbbiból már sikeresen megtekintettem  2 és fél évadot, és a véleményem, hogy essszméletlen xDD).
   Érdekelt ez a "Slender man", úgyhogy utánanéztem a történetének, és letöltöttem a játékot a gépemre, de erőteljesen szaggat. Nem baj. Tesóm laptopján játszok xD Mindenesetre nagyon megtetszett ez a csápos-arcnélküli-öltönyös krapek, ígyhát csináltam egy fan-artot. --->Ittvan<--- (nem, nem a visítozós zombivámpírember). Ha már a játékoknál tartok, anno 4-5 hónapja elkezdtem játszani a minecrafttal, és szómiszó, eléggé megkedveltem. Jó játék. Ha nem is minden nap, de a mai napig játszok vele.
   Valamint (ez is a napokban történt) letöltöttem a SAIhoz néhány papír és ecset textúrát, így még élvezetesebb :3 (nem félreértendő). a tabletről meg úgy határoztam, hogy most gyűjtöm a pénzem, és előbb inkább veszek egy laptopot, mert arra nagyobb szükségem van, mint egy egész héten itthon, az asztalomon pihenő, és csak esetleg hétvégéken kézbevett rajztáblára. Utánna jöhet a tabi'.
   Jah, és ha lehetne, ha esetleg kommentáltok, a rajzokra kérnék néhány normális kritikát, mert az utóbbi időben a "jó"n és a gyerekes piszkálódásokon kívül nem sokat kaptam.

Na, asszem, ennyi volna, amiről írni akartam. Talán tényleg "kicsit" túl hosszú lett, de nézzétek el nekem, sokáig nem fogok tudni írni, sőt, egyáltalán gépközelben se leszek, úgyhogy lesz időtök végigolvasni. Ha valamit kihagytam, majd pótlom.
Zárásként pedig hagyok nektek egy zenei válogatást (nem, nem mind elektronikus zene) pillanatnyi kedvenceimmal. (NEM sorban vannak.)

-Quimby: Autó egy szerpentinen
-Deadmau5 feat Rob Swire: Ghosts 'n' Stuff
-Teqq & Tkay: TBBT theme dubstep mix
-Quimby: sehol se talállak
-Skrillex: Bangarang


Bazinga.
Csövi mindenkinek (kilátástalan időre). :))

6 megjegyzés:

  1. Jéééééééééé Slenderman XD dejó :P Prometheust-t még mindig adják? pedig mikkor volt már a premiere még nyár elején... hányan voltak a moziteremben?

    Slendermen powááááááááá XD

    VálaszTörlés
  2. Dejólesz! Majd tavasszal koccanunk!:)))

    VálaszTörlés
  3. Ram-kun: asszem nagyjából 20-30 ember lehetett jelen. Ennek ellenére muszáj volt megnézni, élienfanok vagyunk :D
    No eyes. Always watches....

    Smiki98: remélem is :p

    VálaszTörlés
  4. Én is Alien fan vagyok, csak ez kicsit fura, hogy 23-30 ember, mert itt Fehérváron a premiervetítésen kb 10-en voltak max. 15-en! :)

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok hogy felvettek Debrecenbe. :D Aztán ügyesen és okosan. :DD
    A Paint Tool SAI-t csak ajánlani tudom, nagyon jó!! Én is azzal a programmal szoktam dolgozni ha digitális munkákat készítek és könnyen is lehet benne rajzolgatni. :)

    VálaszTörlés
  6. Hallod, mostmár szeptemberig ne írj már bejegyzést, ez az 1 év kihagyás így poén lenne.

    VálaszTörlés